Sicilien del 2

Som utlovat kommer här lite mobilbilder från Giardini-Naxos som jag och min vän besökte i maj!
 
Här är en den jättehöga muren som var på ena sidan av den arkeologiska parken (inte den muren jag skrev om i förra inlägget, den som var gjord av lava).
 
Med små "titthål", hihi :)
 
Känns som att alllting är större utomlands. Kolla megakotten!
 
 
En mulen dag gick vi in till en by (som jag inte kommer ihåg vad den hette) där det bodde mest lokala Sicilianer. Där vi bodde var det mer turist-samhälle. Här är lite bilder från den byn :)
Den här kyrkan letade vi efter i en evighet! Vet inte varför, vi fick bara för oss att vi MÅSTE se en italiensk kyrka, haha!
 
 
Ja, det var lite mer bilder från Sicilien. Kan ju inte visa allt, men man får nog ändå en ganska så bra bild av hur det var :)
 
För att läsa första delen, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0