Glutenfria piroger

 
I förrgår bakade jag glutenfria piroger för första gången. Jag använde mig av det HÄR receptet. Det står väldigt utförligt och bra hur man ska gå till väga. Det enda jag kan tillägga är att det är en väldigt skör deg så man får vara väldigt försiktig när man för över dem på plåten.
 
 
Jag gjorde dubbel sats så att jag fick 16 piroger. I hälften hade jag en trattkantarellröra. Jag stekte trattkantareller jag hade i frysen tillsammans med sharlottenlök och gräslök. Sen skar jag två mozzarellaostar i mindre bitar och la på röran. Gott! Men nästa gång tror jag att jag ska göra svampstuvning :)
Resten fyllde jag med spenat och fetaost. Jag stekte fryst spenat, saltade och pepprade och sen smulade jag fetost över. Den kombon blev riktigt god om jag får säga det själv!
 
 
 
 Smaklig spis! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0