Vår första lilla skörd

 
 
Nu börjar vi närma oss skördetider!
 
Vi har inte så mycket på balkongen i år, eftersom vi alltid åker bort på somrarna. Men lite har vi: en gräslökstuva som jag fått och en basilikaplanta som jag köpte i vanliga mataffären och satte i jord för någon vecka sedan. Båda har växt bra och vi har kunnat gå och ta av dem när vi behövt gräslök eller basilika. Men nu börjar det bli lite mycket på dem, vi hinner liksom inte med, och då tänkte jag försöka att frysa ner dem färska. Jag har sparat sådana där små svarta pappförpackningar som de frysta örterna man köper ligger i, tror det är Findus örter, och jag klippte helt enkelt ner gräslöken och basilikan i mindre bitar, la dem i förpackningarna och stoppade in i frysen. Både gräslöken och basilikan på båda bilderna fyllde ungefär en förpackning var. Jag kan inget om sådant här och var lite för lat igår för att googla om man kan göra så här utan att förvälla, så det ska bli spännande att se hur det blir!
 
 
 Årets första basilikaskörd :)
Både den och gräslöken växer så det knakar, så förhoppningsvis kan vi skörda fler gånger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0