Magisk måne

 
 
Ikväll händer något alldeles speciellt. Något som inte har hänt på 19 år. Det är andra nymånen på en och samma månad. En nymåne är motsattsen till en fullmåne, väldigt tunn och syns knappt, så alltså är månen på bilden ingen nymåne (det är för övrigt inte månen, utan solen som jag har "mixtrat" lite med ;) )
 
Många anser att 2014 är ett alldeles speciellt år, eftersom det har börjat så magiskt. Den började med en nymåne på 1:a januari och nu kväll är alltså den andra nymånen här. 
På engelska kallas den för black moon och markerar starten på någonting nytt. Kanske är 2014 ett sådant år? Början på någonting nytt, ett nytt kapitel.
 
Jag bär på en hemlig önskan och hoppas av hela mitt hjärta att det är det som ska hända i år. Att det är det nya som ska komma. Inget skulle göra mig gladare.
 
 
Så ut med er ikväll och kolla på månen om ni har möjlighet :) Här är det mulet, så jag har väl inte jättehöga förhoppningar om att få se den :P
Trackback
RSS 2.0