Rödbetsjuice

 
För ungefär ett år sedan köpte vi en råsaftcentrifug (tror jag det heter?). Ni vet en sådan där maskin där man kan stoppa ned i princip vad som helst och ut kommer juice. Måste väl erkänna att den inte används jätteofta, men ibland kommer den fram och det är roligt att prova nya juicer. Jag gillar morotsjuice och det kan man lätt göra själv med en sådan här maskin.
 
I alla fall, idag kände jag att jag behövde en riktig energi-boost och slängde ihop en bacilluskdödande juice på rödbeta, citron och ingefära. Har gjort denna juice förut och den brukar bli jättegod, men idag smakade det bläää! Men det är förmodligen bara mina förkylningssmaklökar som inte är som de ska. 2 rödbetor, en halv citron och en bit ingefära blir lite mer än ett halvt glas juice.
 
 
Av "kråmet" som blir över kan man baka ett jättegott och nyttigt knäckebröd, recept taget från evelinasekologiska.seSom pålägg kan man ha vad man vill, men min nya favorit är hummus! Ska lägga upp recept någon dag. Hummus är perfekt som substitut för smör när man vill göra en vegansk smörgås och smakar jättegott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0