Torsdagen den 15:e maj

 
Idag har det varit en vanlig dag, så som dagarna ser ut mest. Åt som vanligt bovetegröt till frukost med massa nötter och bär. Ett tips är att ha juice som "mjölk" på gröten :) Är jättegott! Fick idén från evelinasekologiska.se, hon brukar ofta lägga upp bilder på vackra gröter med egnagjorda smoothies och juicer på. Själv brukar jag varva mellan köpt mandelmjölk och valfri Brämhultsjuice, eftersom jag inte har någon bra "smoothie-maskin". Just nu har jag Brämhults blåbärs- och svartvinbärsjuice hemma, jättegod!
 
 
Jag brukar ha på ungefär en halv till en matsked nyponskalspulver på gröten, rikt på bland annat c-vitamin och basiskt. För några dagar sedan köpte jag även spirulinapulver på Life som jag också har börjat strö över gröten. Spirulina är en alg som innehåller bland annat mycket protein och klorofyll. En riktig näringsbomb. Dock luktar det fiskmat :P Inte så konstigt kanske när det är en alg, men man känner som tur är inte smaken av det :)
 
Jag har planterat om fler växter idag. Hittade en blomsteraffär i stan som har små påsar med blomjord, annars måste man alltid åka ut till Plantagen om man vill ha jord, lite besvärligt när man inte har bil. Den här stackars krabaten på bilderna har växt ur sin kruka för länge sedan och bad om ny jord och en större kruka. Och det fick den! Delade till och med på den och satte den i två krukor :)
 
 Alltså, måste bara säga att de här garderobsblommorna har de äckligaste rotsystem jag har sett! Det ser ut som hjärnor :/ Urk!
 
 
Trevlig kväll på er! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0