Mossplock och julkänsla

Idag har jag spenderat dagen med min svägerska och hennes dotter!
 
Vi har haft en jättemysig dag. Den började med en tur ut i skogen för att plocka mossa till adventsljusstaken och slutade med fika där vi smakade på gifflar med pepparkakssmak. Mumsigt värre!
 
Det ska bli så mysigt (ett ord jag verkar gilla att använda!) till advent att få pynta lägenheten i julens härliga färger och känna den där känslan som kommer tillbaka varje år när man hör julsånger eller smakar på julmust eller ser den första snön falla. Ni vet vilken känsla jag menar. Barndommens längtan och förväntan. Man väntade och väntade på... ja, någonting. Jag vet inte vad det var, för inte var det bara julklappar (fast det väntade man förstås på också) utan något mer. Något som aldrig riktigt kom. Minns ni? Det är mest den här väntan och längtan jag kommer ihåg och som man i sin tur längtar efter, och den kommer fortfarande varje år. Fast nu måste jag erkänna att den inte stannar så länge. Det är bara i början när snön faller för första gången eller när man känner smaken av pepparkaka. Och den kommer inte lika starkt längre, den bara finns där under ytan som en påminnelse om barndommen. Tror inte att den där känslan går att få tillbaka helt. Den tillhör barnen och den ska de njuta av!
 
 
Här kommer lite skogsbilder (från en annan dag, glömde kameran, men det är samma skog)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0