Sicilien

I maj var jag och en vän på Sicilien och jag tänkte att jag skulle sammanfatta resan här på bloggen.
 
Men sen kom jag på att det finns nog inte så mycket att skriva om. Visst hände det MASSA knäppa och roliga saker, men de är så interna så ingen skulle fatta förutom jag och min vän, haha!
 
Därför tänkte jag som så att bilderna får "berätta". Jag kanske ger dem lite hjälp på traven ;)
 
Varning för bildbomb!
 
 Det var så himla fint väder när vi flög så jag tog massa bilder i planet redan. Visst ser molnen härliga ut? Som bomull!
 
 Det här är Neapel (tror jag) ovanifrån.
 
 Byn eller området vi bodde i hette Giardini - Naxos och var väldigt mysig. Ser ni den lilla byn uppe på berget? Kommer inte ihåg vad den hette och vi var aldrig där uppe heller, men visst ser den också mysig ut? Vi gick till en by inte långt ifrån där vi bodde som var mer inhemsk (där vi bodde var det mest turister) men har bara mobilbilder därifrån. Har inte fört över dem till datorn än så kan tyvärr inte visa dem. Det får bli en annan gång :)
 
De första dagarna var det mulet, så då gick vi mest omkring och upptäckte området. Hotellet låg precis bredvid en arkeologisk park (himmelriket för mig och min vän) och den besökte vi såklart!
 
 De första människorna som kom till Sicilien (tror det var greker) kom till just Naxos och i denna parken finns alltså det som är kvar av de första byggnaderna.
 
 De hade en jättelång mur runt hela området gjord av lavasten. Är dock osäker på om den byggdes under den här tiden eller i mer moderna dagar. Förstår inte italienska så bra ;)
 
Det växte jättecoola kaktusar inne i den här parken. Enorma!
 
Här står jag inne bland alla kaktusar och tittar upp mot "taket".
 
Har många fler bilder från den här parken, men de har jag också i min mobil (batteriet tog slut i kameran). Så de får jag visa i ett annat inlägg. Då kan jag bjuda på jättefina krukor och statyer som dessa människor skapade för så länge sedan samt megastora kottar. Sug på den cliff-hangern ni!
 
Och sen kom solen och då gjorde vi inte så mycket mer än att ligga och sola på stranden eller vid poolen.
 
 
 
 
Det blåste mycket hela veckan vi var där, men sista kvällen blev det nästan helt vindstilla. Så vi gick ner till stranden och fotade och satt i sanden och tittade ut över havet.
 
 
 
 
 
Jag och lilla fjärilen på äventyr :)
Bara lugn, det här är sista fot-/benbilden. Lovar! ;)
 
 Vi hade sån "otur" att det var mulet igen den sista dagen vi var där, men nog var det fint ändå. Här står jag på stelnad lava från vulkanen Etna som runnit ut i havet och tittar ut över Medelhavet.
 
 And oh yes. I touched the lava.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0