I näckrosdammen

 
 
 
Jag minns en resa vi gjorde när jag var 12 eller 13 år. Vi bilade genom Europa och fick se så mycket på vägen. Vi stannade i Paris och besökte Eiffeltornet och Notre Dame, vi tältade bredvid en vingård, vi gick på en fransk byfest och åt på McDonalds i Andorra. Vi besökte också Monets trädgård. Grönska och fantastiska näckrosdammar.
 
 
 
 
 I viken till höger om stugan växer det näckrosor och bakom udden finns det ännu fler. Det är så ljuvligt att ro bortom udden en stilla sommarkväll och sakta glida in i näckrosskogen. Jag brukar låtsas att jag sitter i Monets näckrosdamm och tittar upp mot den vackra, gröna bron där det kanske står ett bröllopspar. Det gjorde det den dagen vi var där för över 10 år sedan.
 
 
 
 
Det blev ingen roddtur bakom udden i sommar, men till viken rodde jag en kväll. Och där hade näckrosorna börjat slå ut. Kanske får jag se Monets näckrosdammar igen. Eller kanske har jag en egen en dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0