En favorit

På nyårsafton blev vi bjudna på en vegansk rätt och den har blivit en favorit för mig! Kan inte riktigt få till den som den smakade då, för mycket ligger i kryddningen (något jag inte är så duktig på). Plus att det alltid smakar bäst när någon annan har lagat maten förstås :)
 
Annars är det en ganska simpel rätt. Köp wok-grönsaker som du wokar efter beskrivning. Häll sedan på en burk kokosmjölk och låt det puttra medan du gör en sallad. Själv gjorde jag en på isbergssallad och rivna morrötter, ringlade på rapsolja och kryddade med salladskrydda. Koka risnudlar efter beskrivning och krydda woken med valfria kryddor. Jag hade i salt, svartpeppar, vitlökskrydda, lite cayennepeppar samt gurkmeja för att få en lite gulare färg. Plus att gurkmeja är väldigt nyttigt så jag försöker ha det i maten när jag kan!
 
Vet att det mest ser ut som en tallrik med grönsaker (vilket det i och för sig är) men det är väldigt mättande! Och gott, som jag kanske nämnde :)
 
Woken till vänster, salladen till höger och risnudlarna längst ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0