Vegansk "kött"färssås

 
Igår lagade jag vegansk mat igen och det blev "kött"färssås denna gången. Med kantareller och zuccinipasta. Receptet tog jag HÄRIFRÅN igen. Dock så blev inte min vegansk, för jag köpte quornfärs istället för sojafärs. Och quornfärs innehåller äggvita såg jag sen. Men det blev vegetariskt i alla fall. Och gott :)
 
Egentligen vill jag hålla mig ifrån quornfärs och liknande saker, och mer äta det som "redan finns", så att säga. Så mycket ren, rå mat som möjligt. Alltså inte heller så mycket tillagad mat, för att få i mig så mycket näring som möjligt. Kan väl säga att jag är inne på raw food-tänket. Känner att min kropp är sugen på det, både animaliskt och veganskt. Så som kallrökt lax, frukter, grönsaker, bär och nötter. Är inte alls sugen på lagad mat nu för tiden faktiskt. Därför gjorde jag zuccinipasta igår till såsen. Den gör man helt enkelt genom att riva, eller skala med potatisskalare, en till två zuccinis (kallas för squash i vissa affärer) till spagettiformade strängar. Kokade även vanlig spagetti (dock glutenfri) så att det blev hälften hälften ungefär.
 
Nu är ju jag typ världssämst på att få mat att se aptitlig ut på bild, men jag lovar att det ser godare ut i verkligheten :P

Kommentarer
Postat av: Mahlyn

Furn! Du måste bjuda på veganskt nån gång :) Har aldrig ätit det actually! Skulle va skoj å testa på !

Svar: Absolut! :D Dock så har jag ju bara lagat två veganmiddagar än så länge, så jag är långt ifrån en expert :P Vi kanske kan testa något nytt ihop? :)
frusentuva.blogg.se

2014-01-16 @ 19:59:58
URL: http://mahlyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0