Rawghurt

 
 
Har snubblat in på en ny blogg som skrivs av en liten familj som bor i Lima och äter mycket raw food. Bloggen kallas passande för rawfoodfamiljen.se.
 
Har kollat igenom lite recept och fastnade för den här "yoghurten" som är superenkel att göra. Allt man behöver är en avokado och massa bär (Mer än vad jag har på bilden. Hade tyvärr inga fler i frysen.). Använder man frysta bär får man se till att de är tinade innan man äter dem, speciellt om man ska ge dem till barn då iskall föda är väldigt stressande för njurarna. Man kan ju till exempel hälla upp dem i en skål på kvällen och låta dem tina i kylskåpet under natten :)
 
Mixa avokado och bär till en jämn smet och ät som yoghurt med din favorit müsli eller varför inte med nötter och färska bär. Rawghurten är väldigt mättande och passar jättebra som mellanmål eller ett litet kvällsmål. Till frukost fungerar det också men då lägger jag till någon smörgås så jag ska stå mig längre :)
 
 
Som ni ser blev den här rawghurten alldeles för grå eftersom jag inte hade i nog med bär, men nu har jag köpt på mig massa bär av alla de slag :)
 

Kommentarer
Postat av: Mahlyn

Men det var gott alltså? :D Detta måste jag testa!

Svar: Ja jag tycker det :D Smakar inget avokado alls, smakar bara det bär man blandade avokadon med :)
frusentuva.blogg.se

2014-06-10 @ 13:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0