Havre-, kokos- och vaniljbollar

 
 
 
Här har jag lagt upp en skitdålig mobilbild som fokuserar på min stortå, men det är faktiskt den lilla kokosbollen i min hand jag vill ska synas mest. För den var göööööörgo' på ren värmländska! Fick ett sötsug en kväll och hade ingenting att mumsa på, så då slängde jag ihop en sats semi-raw havrebollar. Har aldrig gjort sådana förut och gick inte efter något recept, utan höftade fram det jag trodde skulle smaka bra. De smakade sockerkakssmet/kakdeg. Nom nom nom! Tänkte att jag skriver upp receptet här på bloggen innan jag glömmer det :)
 
 
Havre-, kokos- och vaniljbollar ca. 10 st.
 
12 små, mjuka dadlar, urkärnade
1 msk kokosolja
2-3 msk sirap
1 1/2 dl havregryn
~1/4 tsk vaniljpulver
Kokosflingor
 
Mixa ihop allt till en kletig deg och rulla sedan i kokosflingor. Låt vila i kylskåpet ett tag så de blir fastare. Ät och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0