Tidiga blommor

 
 
 
 
 
Vi har redan börjat få blommor på våra plantor. Det känns tidigt, men det kanske det inte är? Har för mig att vi inte har kunnat börja plocka tomater förrän i slutet av juli de andra åren, men det kanske tar så lång tid för blommorna att bli till mogna frukter? Nää... Eller? Haha, känner mig helt vilsen. Jag sådde faktiskt allt ungefär en månad tidigare än jag brukar i år. Runt alla hjärtans dag fick jag lust att sätta i gång odlingssäsongen. Kanske är det därför det kommer blommor så tidigt. Fast jag tyckte plantorna stannade i växten ett tag. Men jag klagar absolut inte om jag får skörd tidigare än vanligt. Jag hoppas på det! Jag vill ha tomater och sockerärtor hela sommaren.
 
 
 
Blommor har slagit ut på ett par chiliplantor, knoppar börjar synas på körsbärstomatplantorna, sockerärtorna har nästan utslagna blommor och jag har lekt humla med tops.
 
 
 
Sommaren är här <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0