Höstlampan

 
 
 
 
 
Våran kökslampa är vit och plastig. Har länge velat piffa till den på något sätt. Varför inte nu under hösten när naturen är full av inspiration och fallet material?
 
 
 
 
 
 
Jag gick ut och plockade på mig fallna lönnlöv och rönnbär. Bären trädde jag på en sytråd och lät de hänga och torka någon vecka. Löven la jag i press och när de torkat efter ungefär en vecka band jag fast dem i röda snören som jag sedan knöt runt lampsladden.Gjorde samma sak med rönnbären och högst upp satte jag tejpbitar och tryckte dit en ring av rönnbär.
 
 
 
 
 
 
Rött och oranget för verkligen in en höstkänsla i hemmet. Jag är dock osäker på hur varm våran lampa blir, så jag vågar inte ha den tänd för länge. Kan vara bra att tänka på om du dekorerar lampor - att det faktiskt kan börja brinna. Men vi har så sällan kökslampan tänd och när vi har det så sitter vi alltid vid bordet. Så jag känner mig lugn. Den är för övrigt lika fin och höstig släckt också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0