Blåbär

 
 
 
Idag tog jag mig i kragen och gjorde någonting jag har tänkt göra länge; plockade blåbär.
Jag satte mig på en buss, iklädd skogsmulle-outfit med de finaste, prickiga gummistövlarna, åkte till en stor skog i närheten. Det bara måste finnas blåbär i en sådan stor skog. Och det gjorde det!
De var riktigt stora och fina. Jag höll mig ganska nära stigen, så kanske var de gödslade med hundkiss ;)
 
 
 
 
På tal om hundar. När jag satt där i blåbärsriset hörde jag hur det började luffsa bakom mig. Jag vände mig om och såg hur två stora hundar kom emot mig. Först blev jag lite rädd, men jag såg ganska snart att de var snälla. Den ena gick med bestämda steg fram till mig och började pussa mig i ansiktet och i nacken :)
Ägaren kom ganska snart och ursäktade sig med att det inte brukar vara några människor här, kopplade hundarna och vandrade vidare.
Själv satte jag mig och åt min matsäck; glutenfria piroger från igår.
Jag gjorde hälften med spenat och fetaost och hälften med trattkantareller, lök, gräslök och mozzarella. De blev riktigt goda! Lägger ut recept imorgon :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0