Läppbalsam - apelsin och choklad

 
 
Minns ni att jag beställde kakaosmör den här gången när jag beställde från Grön gåva? Jag tänkte att jag skulle knåpa ihop ett hemmagjort läppbalsam efter ett recept jag såg hos evelinasekologiska.se. Balsamet innehåller kakaosmör, bivax, mandelolja och eterisk olja apelsin. Ni kan läsa det HÄR.
 
Jag tog en tom liten burk och limmade på en liten hemmagjord lapp på locket. Sen gjorde jag ett beskrivande häfte där jag skrev lite om produkten och knöt fast det med ett rött band. Jag klipper alltid av de små sidenbanden som sitter i klänningar och tröjor, de som man ska hänga fast plagget i galgen med, och använder till sånt här eller som hårband.
 
Jag gav bort läppbalsamet i present, men jag gjorde en burk till mig själv också och jag är supernöjd. Jag som älskar romerska bågar kan inte hålla fingrarna borta från denna apelsinchokladdoftande godsak. 
 
Det är så himla kul att göra sådana här saker. Jag älskar att pyssla! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0