Veckans veganska

 
Ett av mina nyårslöften är ju att äta veganskt en dag i veckan och idag lagade jag min första veganska måltid! En kidneybön- och quinosallad med jääättegod vinegrätt till. Den vita såsen blev dock som en gröt och smakade som gröt, men det var säkert jag som misslyckades för så ser den ju inte alls ut på hemsidan där jag tog receptet ifrån. Ni kan läsa receptet HÄR. Jag bytte också ut pumpan mot squash/zuccini eftersom jag inte hittade några pumpor och gjorde en vanlig sallad istället för grönkålen. Jag tyckte det blev jättegott vilket man kanske inte kan tro när man ser bilden. Var verkligen omöjligt att få det att se gott ut. Men i verkligheten såg det fräscht ut :)
 
Ja, det var det jätteintressanta inlägget. Speciellt för er som inte äter veganskt, eller hur? ;) Men det kommer nog att bli ett veganskt blogginlägg varje vecka, dels för att inspirera mig att fortsätta och också för att jag ska komma ihåg alla recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0