Bajsvackert

 
 
Jag funderar över ord ibland. Jag tycker om att skriva, men jag är inte så bra på ord. Men jag skriver ändå. Just i dag har jag funderat över hur vissa ord har kommit till och varför de är så konstiga. Skitsnyggt till exempel. Kanske inte ett godkänt ord, men ändå ett som används ofta. Det består av två ord: skit och snyggt. Tänk vad konstigt det skulle bli om en bytte ut de orden mot två andra som betyder ungefär samma sak. Bajs och vackert, kanske. Bajsvackert. Wow, du är verkligen bajsvacker!
 
 
 
Många sammanslagna ord blir hur roliga som helst om en byter ut dem mot liknande ord. Eller försöker förklara dem på engelska. "Surpuppa", it means sour butterfly baby home. Vad kunde surpuppa kunna heta med andra ord? Jag föreslår putt-kokong. Och svingott tycker jag borde bytas ut mot gris-aptitlig.
 
 
 
I dag är det första juni och allt är verkligen bajsvackert. Hela världen. Speciellt äppelträden och humlorna. Vi har grillat för första gången och chiliplantorna börjar få blommor. Vi grillade grillspett och majskolvar och jag gjorde en potatissallad med bland annat sparris och rädisor. Det var verkligen grisaptitligt!
 
 
 
 
 
Årets första sparris för mig. Sommartecken <3
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0